Jag har inte fått min tidning, hur anmäler jag det?
Kunder med postutdelning påverkas i vissa delar av Sverige av Postnords varannadagsmodell. Kanske är det därför din tidning inte kommit? Här kan du läsa vad som gäller i ditt område.
Utdelningstiden av morgontidningen kan variera och beror på olika faktorer, till exempel om det är helg eller vardag, om du bor i tätort eller landsbygd. Distributionsbolaget jobbar alltid för att få ut tidningen i tid till dig men ibland förorsakas förseningar av faktorer som distributionsbolaget inte kan påverka.
Om din tidning uteblir kan du anmäla det via vår automatiska självbetjäning på webben.
Klicka här för att anmäla utebliven tidning »»»
Du kan även ringa oss på våra särskilda nummer för utebliven tidning. Du hittar rätt telefonnummer på samma sida som formuläret ovan. I de flesta fall kan du via knappval automatiskt anmäla utebliven tidning via telefontjänsten.
Du känner väl till att du som prenumerant på vår papperstidning har gratis tillgång till e-tidningen (en digital bläddringsbar kopia av papperstidningen). Klicka här för att komma dit »»»
Kompensation
Om du väljer att inte få din tidning utdelad vid nästa utdelningstillfälle så kompenserar vi dig.
Kompensationen sker antingen i tid eller i pengar beroende på hur du betalar din tidning. Har du autogiro kompenserar vi med pengar, det sker genom att din autogirodragning blir ett annat belopp än det normala (du får ett brev som talar om att ditt belopp har ändrats). Betalar du din tidning via faktura sker kompensationen genom att din prenumerationsperiod skjuts framåt en dag.
Läs mer i våra användarvillkor som du hittar här »»».