Jag har inte fått min tidning, hur anmäler jag det?

Utdelningstiden av morgontidningen kan variera och beror på olika faktorer, till exempel om det är helg eller vardag, om du bor i tätort eller landsbygd. Distributionsbolaget jobbar alltid för att få ut tidningen i tid till dig men ibland förorsakas förseningar av faktorer som distributionsbolaget inte kan påverka. Skulle din tidning vara försenad kan du hitta information om detta genom att gå in på din lokala tidnings hemsida och sedan klicka på ”Kundservice”.

Om din tidning uteblir kan du anmäla det via vår automatiska självbetjäning på webben.
Klicka här för att anmäla utebliven tidning »»»

Du kan även ringa vår självservice på 010 709 77 77 för utebliven tidning. Du kan där anmäla utebliven tidning via telefontjänsten.

Delas din tidning ut med Postnord?
Kunder med postutdelning påverkas i vissa delar av Sverige av Postnords varannadagsmodell. Kanske är det därför din tidning inte kommit? Här kan du läsa vad som gäller i ditt område.

Kompensation
Om du väljer att inte få din tidning utdelad vid nästa utdelningstillfälle så kompenserar vi dig.
Kompensationen sker antingen i tid eller i pengar beroende på hur du betalar din tidning. Har du autogiro kompenserar vi med pengar, det sker genom att din autogirodragning blir ett annat belopp än det normala. Betalar du din tidning via faktura sker kompensationen genom att din prenumerationsperiod skjuts framåt med en extra utgivningsdag.
Läs mer i våra användarvillkor som du hittar här »»».

Du känner väl till att du som prenumerant på vår papperstidning har gratis tillgång till e-tidningen (en digital bläddringsbar kopia av papperstidningen). Klicka här för att komma dit »»»