Varför får jag brev från Bonnier News AB?

Bonnier News är ett mediebolag som bland annat HD-Sydsvenskan, Expressen, Dagens Nyheter, Dagens industri och ett 40-tal dagstidningar är en del av. Från den 1 juni 2021 tar Bonnier News AB över kundrelationerna för samtliga titlar. Det innebär att tex fakturor och/eller administrativ kommunikation får Bonnier News AB som avsändare.

Du behöver inte göra något med anledning av detta brev.

Information för dig som enbart är eller har varit prenumerant på våra nyhetsbrev eller som deltar i quiz på våra sajter

Du behöver inte göra något med anledning av att Bonnier News AB tar över kundrelationen från Sydsvenskan.

Dina personuppgifter kommer att behandlas på samma sätt som tidigare. Om du inte vill få fler erbjudanden från oss är du välkommen att kontakta kundservice som hjälper dig vidare via här.

 

Kommer min prenumeration att påverkas?

Nej, inte när det gäller tillgången till din tidning/produkt. Däremot tar Bonnier News AB över ansvaret för din kundrelation. Det vill säga att ditt prenumerationsavtal samt alla rättigheter och skyldigheter du har som kund övertas av Bonnier News AB från den 1 juni 2021 istället för att vara kvar hos Sydsvenskan AB. 

 

Kan jag betala till samma bankgiro/bankkonto/autogiro eller Klarna som tidigare?

Ja, absolut – skillnaden är att det är Bonnier News AB som är betalningsmottagare. Bankgironummer, autogiro etc är detsamma som tidigare. Du behöver inte göra något för att din betalning ska fortsätta att fungera precis som tidigare.

Observera att det kan dröja några dagar (från den 1 juni) innan du ser namnändringen till “Bonnier News – Sydsvenskan” i din internetbank. På vissa kontoutdrag skrivs enbart sju tecken ut vilket gör att namnet som syns blir “Bonnier”. Bonnier News AB är ändå betalningsmottagare.

 

Hur byter jag betalsätt till autogiro?

För att byta betalsätt till autogiro och på så sätt slippa fakturaavgift om 49kr kan ni antingen fylla i medgivande direkt via er internetbank eller fylla i medgivandet här > 

 

Vad händer om jag betalar in prenumerationsavgiften på en gammal avi?

Du behöver inte göra någonting – vi ser till att din betalning hamnar rätt.

 

Kan jag använda samma telefonnummer och mejladress för att nå kundservice?

Ja, du kan som vanligt kontakta kundservice här

 

Om jag som privatkund önskar utnyttja ångerrätten – vem vänder jag mig till då?

Du vänder dig till respektive varumärkes kundservice, skillnaden är att Bonnier News AB är avtalspart i prenumerationsvillkoren. Vänligen kontakta kundservice här.

 

Hur kommer behandlingen av mina personuppgifter att påverkas?

De kommer att behandlas på samma sätt som tidigare, men det är Bonnier News AB som är personuppgiftsansvarig. Du kan läsa mer om hur vi hanterar dina personuppgifter här: https://privacy.bonniernews.se/personuppgiftspolicy.

Observera att vi den 1 juni 2021 uppdaterar personuppgiftspolicyn och att det därefter är Bonnier News AB som är personuppgiftsansvarig.

Om du har ytterligare frågor om behandlingen av dina personuppgifter är du även välkommen att kontakta vårt dataskyddsteam genom att skicka ett mejl till dataskydd.hdsyd@bonniernews.se.

 

Hur gör jag för att avregistrera mig från marknadsföringsutskick från Bonnier News AB?

Om du vill avregistrera dig från ett visst utskick klickar du på länken “Avregistrera” längst ner i det mejlet. Om du vill att vi spärrar dig från all direktmarknadsföring från Bonnier News AB, kontakta oss  här.

Observera att informationsutskick inte har någon avregistreringslänk och i dessa fall kan du kontakta oss här för avregistrering.