Bonnier News får utmärkelsen Trygg Kundkontakt 2022
Onsdag 2 marsGoda kundrelationer och en sund arbetsmiljö för våra medarbetare är något vi värderar väldigt högt inom Bonnier News. Därför är vi stolta över att ännu en gång få ta emot kvalitetsstämpel Trygg Kundkontakt från bransch- och intresseföreningen Kontakta.
Märkningen delas ut årligen till de medlemsbolag som lever upp till kraven. Syftet med Trygg Kundkontakt är att göra det enklare för kunder och konsumenter att avgöra vilka företag som erbjuder seriös försäljning och kundservice via telefon och digitala kanaler.
Kvalitetsmärkningen innebär att Bonner News:
- Följer Kontaktas stadgar och affärsetiska riktlinjer
- Följer svensk lagstiftning, praxis och god sed i kontakter med konsumenter och i verksamheten i allmänhet
- Ger schyssta villkor för personal i form av kollektivavtal eller motsvarande pensions- och försäkringsskydd
- Erbjuder en god arbetsmiljö
- Hanterar klagomål professionellt och med ett gott kundbemötande.
- Har genomgått Kontaktas introduktionsutbildning
- Har lämnat in den årliga självdeklarationen
Mer informationen om utmärkelsen Trygg Kundkontakt finns att läs på kontaktas webbsida kontakta.se/trygg-kundkontakt.