Varför kan jag inte logga in på e-tidningen?

För att läsa e-tidningen behöver du logga in med ditt digitala konto, alltså den e-postadress och lösenord du använde när du aktiverade ditt konto.

Om du inte lyckas logga in kan det stå ett felmeddelande i röd text.

Eller så kan det stå att det är ”endast för prenumeranter”.

——

Här är några andra saker du kan kontrollera om du inte lyckas logga in.

——–
Skriver du in lösenordet korrekt?

Tänk på att lösenordet måste skrivas in exakt. Det kan vara lätt att trycka fel eller ha tangenten för stor bokstav nedtryckt, eller råka skriva ett mellanslag för mycket.

För att se vad du skriver in kan du trycka på ”VISA” till höger i lösenordsfältet (gäller webbversionen).

Har du glömt ditt lösenord?

Tryck på länken ”Glömt lösenord” för att komma till ett formulär där du fyller i din e-postadress. Du får sedan ett mejl med en länk till ett formulär där du kan skriva in ett nytt lösenord.

Använder du rätt e-postadress?

Du måste mata in den e-postadress du använde när du skapade ditt konto hos Bonnier News Local. Om det var länge sedan kanske du har bytt e-postadress, men glömt att uppdatera dina uppgifter. Testa med din gamla e-postadress om du ännu har tillgång till den. Om du inte längre har tillgång till din tidigare e-postadress måste du kontakta kundservice.

Har du en giltig prenumeration?

Du måste ha en giltig prenumeration på något av våra paket Digital Premium, Helg eller Total för att läsa e-tidningen. Om du är Digital Bas-kund har du inte åtkomst till e-tidningen.

Låser sig Ipad-appen när du försöker logga in?

Några användare har rapporterat att Ipad-appen i vissa fall låser sig när de försöker logga in i liggande läge. Problemet är löst från och med IOS-version 7.8.3. Uppdatera din app om du stöter på detta problem.

Drabbas du av andra fel?

I vissa fall kan gamla användaruppgifter sparas i din webbläsare eller app och hindra dig från att logga in. Pröva gärna en annan webbläsare eller försök att logga in från en annan dator eller enhet.
Du kan också pröva att rensa din webbläsare från webbinformation som cookies och information för ”autofyll”. Olika webbläsare skiljer sig åt här. Leta i webbläsarens menyer eller inställningar för hur du kan rensa bort gammal information.
I webbläsaren Google Chrome kan du gå till menyn Chrome -> Rensa webbinformation och få fram en dialogruta där du kan välja vad som ska rensas.


Om du använder e-tidningsappen kan du testa att starta om din surfplatta eller mobil. Du kan också radera appen och ladda hem en ny från AppStore eller GooglePlay.

Tvångsavsluta eller radera appen

Ibland kan appar låsa sig av olika skäl. På IOS kan du tvångsavsluta appen genom att dubbelklicka på hemknappen så att aktiva appar visas i en översikt och sedan ”svepa uppåt” för att avsluta appen. (På iPhone X sveper du med fingret från nedre vänstra hörnet för att få fram app-översikten). Starta sedan om appen igen.
Du kan också radera en app och hämta den på nytt från AppStore. Håll fingret på app-ikonen en stund tills appen börjar skaka och ett kryss sätts på app-ikonen. Tryck på krysset för att radera appen.

På Android kan du trycka på app-ikonen för att få fram en meny där det står ”Avinstallera”. Eller gå in i Inställningar -> Program, välja rätt app och trycka på ”Tvinga stopp” eller ”Avinstallera”. Ladda hem sedan appen på nytt från GooglePlay.

Vissa problem löser sig också genom att man ibland startar om sin surfplatta och mobil.

Samma inloggningsuppgifter på Expressen och Dagens Nyheter: 
Har du nyligen bytt lösenord på ett inlogg du har hos Expressen och Dagens Nyheter? Då har du även bytt lösenord på din titel hos Bonnier News Local. Sedan januari 2023 har du nämligen samma inloggningsuppgifter på Bonnier News Local, Expressen och DN.

Fungerar det ändå inte?

Kontakta vårt kundcenter via webbformulär eller telefon under våra öppettider. Lämna så mycket information du kan: om du försöker logga in via webbläsare eller app, typ av enhet, operativsystem, tidning där du loggar in, vilket felmeddelande du ser etc. Dokumentera gärna med bilder och film. Felsökningen kan vara väldigt svår men vi gör vad vi kan för att hjälpa till.