Köp prenumeration till ditt företag – nu även med digital delning
Du som är företagare kan teckna ett digitalt företagspaket. Då får du och dina medarbetare tillgång till en rad digitala tjänster:
- Allt detta ingår i en digital prenumeration:
• E-tidningen, en digital version av tidningen som du enkelt läser på din mobil, surfplatta eller dator. Bäst läsupplevelse får du med e-tidningsappen.
• Allt innehåll på sajten och i nyhetsappen.
• En prenumeration – sex inlogg.
Som företagare köper du Företag Digital Premium och kan dessutom dela ut åtkomst så att upp till sex medarbetare inom företaget kan använda paketet.
Med Företag Digital Premium kommer du och dina medarbetare att få lokal kvalitetsjournalistik som ger er ännu bättre koll på den lokala marknaden.
Vill du dessutom ha en papperstidning levererad varje utgivningsdag ska du beställa Företag Total.
Vanliga frågor och svar om företagspaket
Hur beställer jag företagspaketet?
Enklast är att surfa in på vår beställningssida för företag där du kan se vilka företagspaket vi erbjuder och beställa direkt. Du kan även ringa till vårt kundcenter under våra telefontider.
Vid beställningen behöver du ange företagets namn och organisationsnummer och dessutom ditt eget namn och personnummer som beställare. I nästa steg får du ange betalmetod, och e-postadress och lösenord för din inloggning.
På vilka sätt kan jag betala företagspaketet?
Du kan betala mot faktura per år eller per månad med automatisk förnyelse. Du kan också betala löpande med kort eller autogiro. För närvarande rekommenderar vi att du väljer faktura, eftersom du av tekniska skäl ännu inte kan få ett fakturaunderlag vid löpande betalning via kort eller autogiro.
Är priset angivet med eller utan moms?
Priserna på vår beställningssida är angivna inklusive moms. Det är alltså samma belopp som står på din faktura. Som företagare kan du i de flesta fall dra av momsen.
Hur delar jag ut konton till mina medarbetare?
Du loggar in på Mitt Konto med ditt användarnamn och lösenord. Invid ditt företagspaket finns en knapp där det står “Dela ut”. Tryck på den så fälls ett formulär ut med fem fält. Skriv in e-postadressen på dem du vill dela ut åtkomst till. Mottagaren får ett mejl med information och måste skapa ett konto, logga in på Mitt Konto och acceptera inbjudan. Sedan kan mottagaren komma åt tjänsterna.
Jag har Företag Total, kan jag också dela ut konton?
Ja, kontodelningen gäller båda typerna av företagspaket.
Om en medarbetare slutar, hur tar jag bort dem från kontot?
Logga in på Mitt Konto och tryck på krysset invid medarbetarens mejladress. Då avslutas medarbetarens åtkomst till paketet.
Hur loggar jag in för att ta del av företagspaketet?
Vid beställningen anger du ett användarnamn och lösenord. Detta använder du på alla ställen där du behöver logga in: I e-tidningen, på nyhetssajterna, i våra appar, på Mitt Konto.
Hur får mina medarbetare tillgång till tjänsterna?
Du måste först bjuda in genom att logga in på Mitt Konto och bjuda in dem genom att trycka på ”Dela ut” och skriva in deras e-postadress. Din medarbetare som har mottagit inbjudan via e-post måste då skapa ett digitalt konto och acceptera inbjudan. Sedan loggar din medarbetare in med sin egen e-postadress och sitt lösenord.
Jag har redan en prenumeration men inget digitalt konto, hur gör jag då?
Du måste gå till ”Skapa konto”, välja fliken Företag och mata in ditt kundnummer och postnummer, och sedan koppla detta till din e-postadress. Kontakta kundcenter om du behöver hjälp. När du kopplat din e-postadress till ditt kundnummer kan du också logga in och få åtkomst till de digitala tjänsterna.
Jag har blivit utloggad, hur loggar jag in igen?
Gå till någon av våra digitala tjänster och mata in din e-postadress och lösenord.
Jag har glömt mitt lösenord, hur ska jag göra?
Gå till vår tjänst för att återställa lösenord och mata in din e-postadress. Du får då ett mejl med en länk. Tryck på länken för att skapa ett nytt lösenord.
Jag har fler än sex medarbetare i företaget, hur gör jag då?
För närvarande kan ett företagspaket delas av upp till sex medarbetare. Om du har fler medarbetare är det enklast att beställa ytterligare ett paket. Kontakta kundcenter om du behöver hjälp.
Vilka tjänster ingår i företagspaketet?
I Företag Digital Premium ingår full tillgång till e-tidningen varje utgivningsdag, inklusive arkivet med alla tidningar från det senaste året. Full tillgång till Plus-innehåll på nyhetssajten och i nyhetsappen.
Du kan dela ut tillgång så att totalt sex medarbetare får tillgång till tjänsterna.
I Företag Total ingår samma tjänster som i Företag Digital premium, och du får dessutom en papperstidning levererad varje utgivningsdag.
Kan jag logga in på företagspaketet när jag är på tjänsteresa eller jobbar hemifrån?
Ja. Kontot är knutet till din användare och det kan användas på alla ställen där du har tillgång till internet, även från mobil och surfplatta.
Jag vill byta paket från Företag Total till Företag Digital Premium, hur gör jag då?
Om du vill byta paket behöver du kontakta vårt kundcenter, enklast via våra kontaktformulär där du väljer ärende: “Övriga prenumerationsärende”. Du kan också ringa under våra öppettider.
Finns det några skatteregler jag ska tänka på?
Det är ditt eget ansvar som företagare att kontrollera de skatteregler som gäller. Stäm av med din revisor, redovisningskonsult eller liknande om det finns någon osäkerhet. När medarbetare får tillgång till digitala tjänster som även kan användas utanför arbetet kan det komma att betraktas som en skattepliktig förmån.
Hur säger jag upp företagspaketet?
Kontakta vårt kundcenter, enklast via våra kontaktformulär där du väljer ärende: “Avsluta prenumeration”. Du kan också ringa under våra öppettider. Gå till Kontakta oss för mer info.
Var kan jag läsa fullständiga villkor?
Du hittar våra prenumerationsvillkor här.
På vilka tidningar kan jag beställa företagspaket?
Du kan beställa företagspaket på alla våra titlar.